4 TINGIMUST, ET TREENINGKOOLITUS POLEKS ÜHEKORDNE fun!

Hea treening järgib treeningplaani. Kas kujutaksid ette sportlase treenimist, kui iga treening viiks teda erinevasse suunda omamata selget visiooni ja sihti? Eesmärgipärane treeningkoolitus peaks olema seega selline, kus treenitakse suhtlusmalli, mida tööandja oma töötajatelt eeldab. Ja treeningust jääb “päevikusse” konkreetne mõõdetav märk maha neile, kes ettevõtte sees töötajate oskuste arendamise eest vastutavad. Kuidas seda saavutada?…

KAS STANDARD PIIRAB LOOMINGULISUST?

See väide oleks sama pinnapealne, kui öelda, et korvpalli mängimiseks pole vaja reegleid! Eriti auklik oleks öelda, et reegleid ei vaja tugevad tegijad. Kas tipud mängivad ilma reegliteta? Kas play-offid mööduvad ilma reegliteta, sest sinna on ju absoluutsed tegijad alles jäänud? . Kas standard võib pärssida loomingulisust!? Võimalik muidugi. Siis ei ole aga küsimus standardis kui sellises…

MÄRTS ON HEA TEENINDUSE KUU! MIS APRILLIS SAAB?

See oleks küll väga lihtne, kui lepime kokku, et kui kuu nimetus vahetub, siis hakkame heaks. Kahtlemata pole reaalus hoopiski nii roosiline. Meie ettevõte Trendline teostab igakuiselt hulga testoste ja lisaks sellele saame iga kuu meie tagasiside liidese kaudu infot, mida tavakliendid eri teenindusjuhtumitest arvavad. Kinnitame, et kuu vahetus teeninduskvaliteedi tõusu kaasa ei too. Mida tähendab üleskutse…

TEENINDAJAT ON VAJA, KUI TA LOOB VÄÄRTUST

Teenindajal on mõtet vaid siis, kui ta suudab pakkuda väärtust, mida masin ei suuda, kirjutab arendus- ja monitooringufirma Trendline juht Eero Palm. – Olles koolitanud 14 aasta jaeteenindusettevõtteid, tean, milline rutiinne ja pingeline töö on teenindada kliente justnimelt kassas. Hoolivamad ettevõtted lubavad kassa positsioonil töötada ainult mõne tunni kaupa ja siis roteerivad inimesi teiste kohustuste…

SUBJEKTIIVSUS vs. OBJEKTIIVSUS TESTOSTUTEENUSES

Ehk tunded vs. faktid! Infoajastu tohutu probleem on rämpsinfo üleküllus. Igasuguseid arvamusi ja netikommentaare on rikkalikult. Hulganisti isiklikke seisukohti kõikvõimalikes küsimuses. Esimesel on õigus nii kaua, kuni tuleb järgmine ja arvab teisiti. Testostutöös valitseb samuti suur oht minna lihtsama vastupanu teed ja paluda “eksperttöö” teha ära tavaklientidel, ehk küsida tavakliendi käest eksperthinnangut. Tal on õigus seniks, kuni tuleb järgmine ja selle ümber…

MÄNGIME! AGA MIS MÄNGU?

Selleks et ettevõtteid mõõta või hinnata, on vaja mõõtkava! Väga põnev, et hiljuti on koolitajad hakanud arutlema selle üle, et meil on teeninduse juhtimise kriis. Kummalisel kombel on olukord püsinud sellisena aastaid. Muidugi on ka võimsaid erandeid.   Miks on see nii ja mida peaks muutma, et asjad paraneksid? Kui rääkida millegi/kellegi juhtimisest, siis peaks…

KAS TESTOSTUFIRMAT ENNAST ON SOBILIK TESTIDA?

Avaldatud täispikkuses Äripäeva paberväljaandes. (Põnev eksperiment-artikkel on valminud autori ja Äripäeva kahe toimetaja koostöös).   Kui firmad ise tegelevad testimisega, siis peavad nad järelikult testimist oluliseks. Igal juhul võtsin sellise projekti ette ja kogutud tulemus on väga põnev. Mis testostufirmadega on tegemist? See polegi põnevuse mõttes kõige olulisem, ütleme näiteks, neljatäheline nimi ja teisel juhtumil kahest inglisekeelsest…

2016 a. – 82 ERINEVAT TOITLUSTUSKOHTA

2016 aastal telliti Trendline testima kokku 82 erinevat toitlustuskohta üle Eesti. Osad tellisid testostulaine iga kuu, mõned kord kvartalis, mõned kord poolaastas, kuid kõikide nende juurde sai tehtud korduvaidtestkülastusi. . Testimise eesmärk on näha, mil määral töötajad täidavad neile ettevõtte poolt kliendisuhtluseks pandud ootuseid. Mõõdame, kuidas tehakse lisasoovitusi, kuidas tooteid tuntakse ja tutvustada osatakse, milline on kliendi vastuvõtt, soovide väljaselgitamine jne. Kui need tulemused käes, siis on väline koolitamine või…

MILLE POOLEST ERINEME KONKURENTIDEST?

Toome siin välja 3 konkreetset valdkonda, milles Trendline-i pakutav testostuteenus on täna meie põhjaliku analüüsi alusel erinev.   1. Jaemüügis ostuni/müügini mittejõudmise põhjuste avastamine * Reaalse ostu igal juhul tegemine testostu protsessis testostja initsiatiivil rikub teenindussituatsiooni realistlikkuse. Kui alati eeldada, et testostja teeb testimise käigus ka reaalse ostu, siis see tähendab tavaolukorras initsiatiivi kaldumist tema poolele. Kui ost teha, siis kaob võimalus testida…

KAS TESTIDA TEHTUD VÕI TEGEMATA JÄÄNUD OSTU?

Oleneb sellest, mida soovid saavutada? Kas tunda rõõmu tänasest tulemusest või saada aru, mille taha jääb homne võimalus! Tänu klienditeeninduse ja müügi sügavale tundmisele oskame oma kliente aidata ja leida “lekked” kliendisuhtluses, mille taha tulemus jääb. Näiteks, kui jaeketi või kaubanduskeskuse klientidest umbes 20% (või veelgi vähem) on need, kes ostu reaalselt teevad, siis kvaliteetne…