SUBJEKTIIVSUS vs. OBJEKTIIVSUS TESTOSTUTEENUSES

Infoajastu tohutu probleem on rämpsinfo üleküllus. Igasuguseid arvamusi ja netikommentaare on lõputult. Hulganisti isiklikke seisukohti kõikvõimalikes küsimuses. Esimesel on õigus nii kaua, kuni tuleb järgmine ja arvab teisiti. Testostutöös valitseb samuti suur oht minna lihtsama vastupanu teed ja paluda “eksperttöö” teha ära tavaklientidel, ehk küsida tavakliendi käest eksperthinnangut. Tal on õigus seniks, kuni tuleb järgmine ja selle ümber lükkab! Mis on subjektiivsus…

TEGIJA TÖÖOTSIJA! VALI TEGIJA TÖÖKOHT!

Jah just niipidi! Nõudlus ületab pakkumist. Töökohti on rohkem, kui tööotsijaid. Teenindus-, müügi- ja kaubandussfääris on sage mure tööjõud. Ehk “läbirääkimistel” peaksid olema tugevamal positsioonil tööotsijad, eriti need kes on tegijad. . Kuidas võiks üks tegija tööotsija olukorda targalt kasutada? Ära lepi hooletu tööpakkujaga! Pikas perspektiivis ei tuleks Sulle endale sellest midagi head. See tähendab, et…

MÄNGIME! AGA MIS MÄNGU?

Selleks et ettevõtteid mõõta või hinnata, on vaja mõõtkava! On hakatud arutlema selle üle, et meil on teeninduse juhtimise kriis. Kas kujutaksid ette liikluse reguleerijat olukorras, kus puuduksid selged reeglid? Või treenerit oma mängijaid juhendamas, kui mängureeglid poleks selgelt paigas? Mida peaks muutma, et asjad paraneksid? Kui rääkida millegi/kellegi juhtimisest, siis peaks olema, keda juhtida…

KAS STANDARD PIIRAB LOOMINGULISUST?

See väide oleks sama pinnapealne, kui öelda, et korvpalli mängimiseks pole vaja reegleid! Eriti auklik oleks öelda, et reegleid ei vaja tugevad tegijad. Kas tipud mängivad ilma reegliteta? Kas play-offid mööduvad ilma reegliteta, sest sinna on ju absoluutsed tegijad alles jäänud? . Kas standard võib pärssida loomingulisust!? Võimalik muidugi. Siis ei ole aga küsimus standardis kui sellises…

MILLELE MÕELDA ENNE TESTOSTU TELLIMIST?

Esiteks tuleb mõelda, miks tellitakse ja teiseks, mida plaanitakse infoga teha. Kas kogutakse lihtsalt infot sahtlisse, statistilise võrdluse jaoks, pingerea koostamiseks või kogutakse sisendit edaspidise reaalse arendustegevuse jaoks? Juhul, kui kogutakse infot reaalse arendustegevuse jaoks (mida tavaolukorras ju eeldaks), siis peaks olema enne protsessi käivitamist selgelt “fair play” stiilis kõigile osapooltele teada mida ja miks tehakse.…