Müügikoolitused on mõeldud kaubanduse, hotellinduse, toitlustuse, kindlustuse, panganduse ja teiste valdkondade töötajatele kelle töös on toodete ja teenuste lisamüük olulisel kohal. Koolitus on kasulik nii näost näkku kui telefonisuhtluse oludes lisamüügi tegijatele.
Kui lisamüüki teha agressiivselt, siis see lõhub kliendisuhet. Kui jätta hoopis tegemata võib klient olla pettunud.
Põhjuseks on mõlema puhul ettevalmistuse ja oskuste puudumine.
Selleks, et lisamüük oleks loomulik ja sisukas on vaja seda õppida ning harjutada.
Kui suunata töötajaid “käsu korras” lisamüüki tegema, öeldes: “Tehke lisamüüki!”, siis raugeb innustumine peatselt, kui juht on läinud. Küsimus on “Kui lisamüük on vajalik – siis mida, kuidas ja miks juurde müüa?”.
Müügikoolituse SISU
OHUD LISAMÜÜGI TEGEMISEL
Millised on sagedasemad ohud ja vead lisamüügi tegemisel? Miks jääb lisamüük sageli hoopis tegemata? Kuidas võidakse lisamüüki küll teha, kuid tekitades hoopis kahju nii kliendisuhtele kui ettevõttele.
KLIENDISÕBRALIK LISASOOVITUS
Kuidas teha lisasoovitusi ja lisamüüki kliendikeskselt e. kliendi kasu silmas hoides?
Fikseerime väärikad ja selged tehnikad, kuidas lisasoovitus üles ehitada. Kuidas alustada, kuidas argumenteerida ja kuidas otsuseni jõuda?
Loome põhitoode/-teenus ja lisatoode/-teenus seosed tootegruppide kaupa, et sobivas olukorras oleksid töötajatel selged seosed meeles ja lisasoovitus tuleks loomulikult, kartuse- ja pingevabalt.
PRAKTILINE TREENING
Realistlike olukordade läbimängimine koos ühisanalüüsiga (kas videotagasisidega või ilma).
Programmi RÕHUASETUSED ja näidisolukorrad paneme paika vastavalt Teie ettevõtte eripärale. Kaardistame koolituste eesmärgid EELTÖÖ ja soovi korral TESTKÜLASTUSTE käigus.
Koolituse KESTUS
Lisamüügi koolitusprogrammi võib lisada teiste päevade juurde eraldi moodulina. Samuti on võimalik teha lisamüügi arutelu teoreetilise ja harjutuste osa lisaks praktiline treening. Sellisel juhul oleks tegemist terve koolituspäevaga.
Oskame!
Tänu meie testostudele jaekaubandus-, hotellindus-, pangandus- ja toitlustusvaldkonnas oleme kursis Eesti teeninduse hetkeolukorraga ning teame täpselt kuhu koolitustel fookused panna.
Meil on rohkem kui 20 aastat müügi- ja lisamüügikoolituste tegemise kogemust.
"Telia esinduses on kliendiga otsene suhtlus võtmeks edukale müügile. Selleks, et meie müügikonsultandid saaksid pakkuda parimat teenindust ja aidata klientidel leida endale sobivaimad lahendused, on pidev koolitus ja areng hädavajalik.
Trendline pakub meile täiuslikku lahendust, mis võimaldab meil:
Mõõta müügikonsultantide oskusi ja teadmisi.
Jälgida iga töötaja edusamme ning anda sihitud tagasisidet.
Analüüsida müügiprotsesse ja tuvastada arengupunkte.
Koolitada töötajaid personaalselt, kasutades testostude tulemusi.
Trendline’i lihtne ja intuitiivne testostude kasutajaliides teeb selle tööriista kasutamise meeldivaks ja tõhusaks.
Oleme väga rahul, et leidsime lahenduse, mis aitab meil tõsta müügikonsultantide kompetentsi ja parandada klienditeenindust."
Julia Estreich
TELIA, teeninduskvaliteedi juht
Airi Lääne
HEDON SPA & HOTEL, toitlustusjht
"Hedon Spa & Hotel soovib pakkuda oma külalistele parimat teenindust ning nende ootusi ületada ka kõige keerulisemates olukordades. Fine-dining restoranis Raimond peame oluliseks igat detaili, millest eriti kõrgel kohal on soe ja inimlik teenindus, et luua meeldejääv restorani kogemus. Selle jaoks oleme välja töötanud teenindusstandardi, mida koostöös Trendlinega ajas parendanud ning ajakohastanud. Trendline koolitused on olnud põnevad ja silmi avardavad meie meeskonna jaoks ning koostöö nendega on meeldiv ja personaalne."
"Kliendikesksus on olnud viimase aasta jooksul Ivo Nikkolo strateegia üks olulisemaid fookuseid.
Oleme uuesti üles ehitanud kogu teeninduskontseptsiooni ning Trendline on meile sellel teekonnal suurepäraseks partneriks olnud. Eriti tõstaksin esile teenindusstandardite koolitust, mis sai osalejatelt (Eestis, Lätis ja Leedus) suurepärast tagasisidet nii korraldusliku kui sisulise poole pealt. Niivõrd positiivset tagasisidet pole me veel ühegi koolituse kohta varem saanud – ainult ülevoolavad kiidusõnad! Trendline on suurepärane koostööpartner!"
Brigitta Albertin
BALTIKA GRUPP, tegevjuht
"Postimees Grupp kaasas Trendline mahukasse koolitusprojekti, mille raames toimusid praktilised treeningud kogu müügimeeskonnale (Eestis, Lätis ja Leedus).
Koolitus andis osalejatele enesekindlust, professionaalseid oskusi ja motivatsiooni. Soovitame Trendline rahuliku südamega, sest teame, et nende lahendused aitavad kaasa tulemuste saavutamisele."
Helena Laus
POSTIMEES GRUPP, koolitusjuht
Heiki Onton
RAMIRENT BALTIC, tegevjuht
"Ramirent põhitegevus on erinevate ehitus- ja tööstusseadmete renditeenused, seetõttu on meie jaoks oluline kõrge klienditeeninduse tase. Alustasime klienditeeninduse- ja müügikoolituste läbiviimist juba ligi 20 aastat tagasi, ühtlasi võtsime kasutusele teenindusstandardi, ettevõtte taset kontrollime testostude läbiviimisega. Aja jooksul oleme teinud koostööd erinevate partneritega ning kvaliteet on kõvasti kõikunud. Trendline on pakkunud meile professionaalse ja kaasaegse lähenemise nii koolituste kui ka testostude läbiviimisel, julgen soovitada Trendline kõigile tulevastele klientidele."
"Olen Trendline koolitaja Eero heatasemeliste koolitustega kokku puutunud erinevates ettevõtetes. Ericssoni aegadel ja tema poolt läbiviidud juhtimiskoolitustega jäid juhid väga rahule. Swedbank mäletab koolitusi koolitusfirmaga Trendline, kui viidi läbi mitmekordset koostööd telefoninõustamise ja veenva kliendisuhtluse teemadel. Meie nõustajad ja juhid jäid koolituse sisu ja kvaliteediga rahule.
Eero on pikaajalise kogemusega koolitaja, kes oma koolitustega kindlasti ettevõtetele lisaväärtust pakub."
Ülle Pind
SWEDBANK, personalidirektor
Brit Peterson
RIMI, koolitusjuht
"Oleme Rimis keskendunud kliendile ja väärtust loovatele tegevustele, mis iga päeva pisut lihtsamaks teevad.
Klienditeenindusalaste oskuste arendamisel ning tunnustamisel on Trendline meile mitmekülgselt abiks. Koostöös toetame klienditeenindajaid läbimõeldult ja vajaduspõhiselt, et nad saaksid täita oma tööülesandeid võimalikult pingevabalt ja süsteemselt. Nii saame iga päevaga paremaks ja tunneme tööst rohkem rõõmu ja rahulolu. Soovitame igati Trendline testostude, koolituste ja kliendiküsitluste teenuseid!"
"Südameapteegi eesmärgiks on pakkuda parimat apteegiteenust Eestis. Trendline on meile sellel teel ideaalseks koostööpartneriks just oma professionaalse ning personaalse lähenemise tõttu. Parajaks proovikiviks on osutunud apteekrite kui kõrgelt haritud spetsialistide veenmine testostude vajalikkuses. Koostöös Trendlinega on meil see õnnestunud just pakutud kompleksse lähenemise tõttu (testostud, koolitused, õppevideod jm). Eriti tooksin välja koolituspäevad, mille tagasiside on paljude erinevate koolituste seas olnud üks parimaid - kiitnud on nii värsked alustavad apteegijuhatajad kui ka juba kogenud kolleegid. Soovitan Trendline kui väga kliendikeskset ja professionaalset koostööpartnerit!"
Kadri Villemson
SÜDAMEAPTEEK, teenindusjuht
Helena Viiroja
TELE2, personalijuht
"Et saada parimaks on vajalik teadlik toimetamine ja pidev areng. Valime sellele teele kaaslaseks ainult parimad koostööpartnerid! Trendline-ga alustasime koostööd 2020 a lõpus ja me oleme teinud väga õige valiku! Trendline on koostööpartner, kes mõtleb aktiivselt kaasa, on paindliku ja positiivse suhtumisega. 2021 (ja 2022 ja 2023) tunnistati Tele2 telekommunikatsiooni valdkonnas parima teenindusega ettevõtteks, oleme selle üle ääretult uhked. Koostöös Trendline-ga hoiame seda taset ja teeme oma arengus hüppeid, et olla veelgi paremad positiivsete emotsioonide loomises teenindusprotsessis. Nende testostude veebipõhine keskkond on väga lihtne ja kerge kasutada."
Romet Rahnu
HEDON SPA & HOTEL, müügiosakonna juht
"Hedon spaahotellis soovime alati oma külalistele pakkuda parimat klienditeenindust ja rahulolu. Trendline annab meile kaasaegsed tööriistad, mis võimaldavad suurepäraselt jälgida teenindusprotsesse ja saada mõõdetud tulemusi. Trendline’i personaalne ja professionaalne lähenemine on just need põhjused, miks oleme nendega pikalt koostööd teinud."
Illi Ojavere
TALLINK HOTELS, hotellijuht
"Meie hotellides algas testostude koostöö Trendline’iga 2018 aasta kevadel, millele järgnesid äärmiselt professionaalsed ja praktilised koolitused. Trendline on kindel valik saamaks usaldusväärselt mõõdetud tulemusi. Tallink Hotels soovitab julgelt kasutada Trendline oskusi ja teadmisi teeninduskvaliteedi tõstmiseks."
"Koostöö Trendline-ga on kestnud pikki häid aastaid.
Trendline on täna üks tugevamaid ja paremaid võimalusi turul oma klienditeeninduse taseme monitoorimiseks. Julgen igati soovitada kasutada Trendline poolt pakutavaid lahendusi!"
Jaan Ratnik
TERVIS SPAA GRUPP, juht
"Oleme Trendline'ga teinud koostööd päris mitmel korral. Eriti tooks välja nende võimekust koostada koolitusi, mis konkreetse maja spetsiifikaga täpselt kokku lähevad. Oskavad koolitada nii värskeid alustajaid kui juba staazikaid müügiinimesi. Ja kõige selle proffessionaalsuse kõrval meeldiv ja sõbralik olek. Soovitan kindlalt!"
Sven-Erik Volberg
VILLA AMMENDE, hotellijuht
Dimitri Demjanov
BOCUSE D’OR EESTI, president
"Minu hinnangul algab tipptasemel teenindus kontseptsiooni fikseerimisest ja sealt edasi peab pidevalt panustama, et see ei jääks pelgalt paberile. Gloria töötab tänaseni Trendline loodud ja juurutatud teenindusstandarditega. Soovitan julgelt!"
Linda Kalniņa
SPICE & SPICE HOME, turundusjuht
"Spice ja Spice Home kaubanduskeskuste tähtis prioriteet on heatasemeline klienditeenindus. Töötame koos üürnikega selle saavutamise nimel. Trendline roll objektiivse ja teenindusprotsessi põhise testostuteenuse pakkumisel on tähtis. Oleme koostööga väga rahul. Soovitame Trendline testostuteenust eriti tänu selle interaktiivse kasutajaliidese ja nende kliendikeskse lähenemise tõttu."
VIRU KESKUS, turundus – ja kommunikatsioonidirektor (nov 2008 – jaan 2020)
Taivi Koitla
"Trendline eristub oma konkurentidest ülima põhjalikkuse ja innukuse poolest ning valmiduselt olemasolevaid lahendusi kliendi vajadustega vastavusse viia. Tahe valdkonda sisuliselt parendada ja väsimatu töö selle nimel näivad ehk seda kirjeldades elementaarsed, ent kui Trendline’iga koostööd tegema asute, märkate olulist erinevust. Soovitan koostööd Trendline’ga ning ootan huviga, milliseid kõrgusi Eero Palmi juhtimisel järgmisena vallutama asutakse."
Riina Eisler
PetCity, tegevjuht
"Otsisime koostööpartnerit Baltikumis, kes suudaks pakkuda samaväärset kvaliteetset teenust kõigis kolmes riigis. Trendline poolt pakutav programm on väga hea ja ülevaatlik, samas lihtne ja kasutatav kõikidele töötajatele. Oleme saanud parema ülevaate oma teeninduse tasemest. Soovitan kindlasti ka teistele teenindusettevõtetele."
Sportland, tegevjuht
Nelli Nilson
"Trendline testostude koostööga oleme väga rahul. Trendline töötajate näol on tegemist uuendusmeelsete ning kaasamõtlevate inimestega, kelle kirglik suhtumine oma töösse väljendub kliendile suunatuses ning tulemuste kvaliteedi tagamises. Sportland kasutab ainult parimat, soovitame!"
RAKVERE PÕHJAKESKUS, juht
Tiiu Onga
"Uudis Trendline’i pakutavast teenusest mõõta kaubanduskeskuse kaupluste teenindustaset kontseptsioonipõhiselt jõudis meieni 2019. aasta sügisel.
Alanud koostöö on olnud professionaalne ning protsess nauditavalt kiire ja tulemuslik.
Väärtustame ühise eesmärgi täitmisse panustavat partnerit ja julgustame järele proovima!"
Testostud võivad põhjustada ettevõttes väga korraliku allergilise reaktsiooni. Loe sellest artiklist mis võib minna valesti ja mida peaks ettevõte silmas pidama selle teenuse kasutamisel. Samuti on klienditeenindajatel oluline mõista testostude teenuse eesmärki ja mitte üle reageerida, kui "valget kitlit" näevad.
Mis Sa arvad, kas teenindajad naeratavad jätkuvalt?
Eks oma silm on kuningas, aga nii nagu see analüüs kinnitab, tuleb tervikuna välja, et keerulistele aegadele vaatamata pingutavad enamus klienditeenindajaid hoolega. Tublid!
Kuidas paistavad Eesti tulemused teiste Euroopa numbrite kõrval? "Smiling Report" näitas, et Euroopas saavad kliendid naeratuse keskmiselt 87,1% juhtumitel. See on ju päris hea. Euroopa pingerida juhib Küpros (96,8%) (mis neil viga seal soojas naeratada). Euroopa madalamad tulemused olid Serbia (70%) ja Hungari (72,5%). Eesti klienditeenindajate naeratuse tulemus on selle kokkuvõtte alusel 86,6%. Ehk Eesti klienditeenindjad naeratavad pisut vähem kui Euroopas keskmiselt.
Ehk kus on lekked?
Kliendisuhtlus kaubandus- või müügiettevõtetes on reeglina fikseerinud ärimudelist lähtuva teenindus- või müügistandardiga. Ja arusaadavalt on kliendisuhtluse kontseptsioon erinev laotüüpi ehitusmaterjalide poes, elektroonikaketis, apteegis jne. Igal oma standard.
Küsimus on kuivõrd efektiivselt suudate avastada olulised kitsaskohad?
Üks näidis kliendisuhtluse arutluskäik siin allpool. Vaatluse näide ei ole kliendi arvamuse küsitlus vaid pigem tinglik testost.
Oletame, et jaekett "X" ...