KESKUSTE TESTIMINE – miks ja kuidas?

Hästi läbimõeldud testostud on hea võimalus teenindus- ja müügioskustest objektiivne pilt saada. Kuidas aga mõõta teenindust kaubanduskeskuses, milles võib olla 200 või rohkem rentnikku ja nende hulgas väga erinevate kategooriate esindajaid nagu apteek, riidepood, ehtebutiik, pirukalett, kino, suur toidumarket, kohvikud, kontoritarbed, jne? Ka sama valdkonna sees on ilmselgelt ettevõtete ärimudelid erinevad. Kaubanduskeskustes võime näha hoolsat…

SUBJEKTIIVSUS vs. OBJEKTIIVSUS TESTOSTUTEENUSES

Infoajastu tohutu probleem on rämpsinfo üleküllus. Igasuguseid arvamusi ja netikommentaare on lõputult. Hulganisti isiklikke seisukohti kõikvõimalikes küsimuses. Esimesel on õigus nii kaua, kuni tuleb järgmine ja arvab teisiti. Testostutöös valitseb samuti suur oht minna lihtsama vastupanu teed ja paluda “eksperttöö” teha ära tavaklientidel, ehk küsida tavakliendi käest eksperthinnangut. Tal on “õigus” seniks, kuni tuleb järgmine ja selle ümber lükkab! Mis on subjektiivsus…

KAS STANDARD PIIRAB LOOMINGULISUST?

See väide oleks sama pinnapealne, kui öelda, et korvpalli mängimiseks pole vaja reegleid! Eriti auklik oleks öelda, et reegleid ei vaja tugevad tegijad. Kas tipud mängivad ilma reegliteta? Kas play-offid mööduvad ilma reegliteta, sest sinna on ju absoluutsed tegijad alles jäänud? . Kas standard võib pärssida loomingulisust!? Võimalik muidugi. Siis ei ole aga küsimus standardis kui sellises…

KUIDAS HINNATA TESTOSTUFIRMA KVALITEETI?

Väga suur osa jaemüüjaid, toitlustuskette, hotelle-spaasid kasutab oma töös testostuteenust. Milleks? Selleks, et hinnata, “kuidas reaalsuses välja kukub?”, ehk, milline on hetke tegelikkus? Testostude tulemuste põhjal pannakse paika edaspidised tegevuskavad – määratakse “ravi”. Kuidas aga hinnata testostuteenuse pakkuja kvaliteeti? Kuidas hinnata arsti kvaliteeti? Selle taset, kes ravimit määrab (soovitab)? Üks selge näitaja testostutöö kvaliteedi hindamisel on vaidlustused ja nende rahuldamine. Ehk, mitu testiühikut…

KUIDAS MÕÕTA KLIENDISUHTLUSE EFEKTIIVSUST?

Ehk teiste sõnadega, kus on lekked? Kaubandusettevõtted on reeglina fikseerinud enda ärimudelist lähtuva ootuse kliendi- või müügisuhtlusele. Ja arusaadavalt on kliendisuhtluse kontseptsioon erinev laotüüpi ehitusmaterjalide poes või elektroonikaketis. Igal oma standard. Küsimus on kuivõrd efektiivselt suudate avastada olulised kitsaskohad? Üks näidis arutluskäik siin allpool. Oletame, et jaekett “X” eeldab, et sissetulevad kliendid vajavad klassikalist teenindust,…

SOOMLASTE SOLVUMINE LOEB

Soome Helsingin Sanomat kirjutas (25 nov) oma välissõnumite rubriigis, et Tallinna tänavatel ei kuule enam nii palju soome keelt kui varem. Ilta Sanomat korjas samuti põhjakaldal teema üles ja otsustas lugejate arvamust küsida ja paistab, et teema kõnetab soomlasi, kuna tuhanded inimesed kas kommenteerisid või andsid varem antud kommentaaridele oma hinnangu. . Tegemist ei ole mingi…

5 TINGIMUST, ET KOOLITUS POLEKS ÜHEKORDNE fun!

Kas kujutaksid ette sportlase treenimist, kui iga treening viiks teda erinevasse suunda omamata selget visiooni ja sihti? Mis oleks tulemus, kui järgemööda katsetatakse erinevaid treenereid. Võibolla isegi öeldes, et igaühelt õpib midagi? Kas fookuses on treener ja tema pädevus (lootus: “ehk õpib temalt midagi”) või on treener pigem tööriist konkreetse eesmärgini jõudmisel, treenimisel? Eesmärgipärane treeningkoolitus…

KOOLITAJAD – see teenus on teile!

Pakume pädevat koolituseelset testostuteenust koolitusfirmadele ja sisekoolitajatele. Kuidas saaks koolitaja arendada oma kliente ilma nende olukorda objektiivselt mõistmata? Pole võimalik. Alternatiiv oleks liigselt programmikeskne lähenemine ja keskendumine sellele, mis Sulle (koolitajale) meeldib mitte sellele mida koolitatav vajab. Samad näited, sama lähenemine, samad naljad …! Teame regulaarsete testostude tegemise kogemustest, et isegi sama ärivaldkonna eri ettevõtted on väga…

TEGIJA TÖÖOTSIJA! VALI TEGIJA TÖÖKOHT!

Jah just niipidi! Nõudlus ületab pakkumist. Töökohti on rohkem, kui tööotsijaid. Teenindus-, müügi- ja kaubandussfääris on sage mure tööjõud. Ehk “läbirääkimistel” peaksid olema tugevamal positsioonil tööotsijad, eriti need kes on tegijad. . Kuidas võiks üks tegija tööotsija olukorda targalt kasutada? Ära lepi hooletu tööpakkujaga! Pikas perspektiivis ei tuleks Sulle endale sellest midagi head. See tähendab, et…

MÄRTS ON TEATRI- ja HEA TEENINDUSE KUU!

Käib aktiivne teavitus: “MÄRTS ON HEA TEENINDUSE KUU!”. Teenindaja töö sisu (väärikas nagu iga teine amet) on teenindamine. Nii nagu õpetaja töö on õpetamine, arsti töö on ravimine, jne. Kuidas meeldiks õpetajatele, kui keegi teeks kampaania “Märts on hea õpetamise kuu!” (arvan, et nii mõnigi õpetaja tunneks ennast solvatuna) … või firmajuhtidele “Märts on hea…