Veebiseminar, kas siis Zoomi, Teamsi või mõne muu keskkonna vahendusel on saanud tänaseks uue tähenduse. Kuidas võtta maksimumi ja mitte lasta vormil sisu varjutada?
Muidugi on need soovitused kenasti kohaldatavad ka veebikoosolekute puhul.
1. Käivita veebiseminar kohe algusest!
Ehk esmamulje loeb. Kui alustad veebiseminari või koolitust avatud kaameraga, mille taga sahmib segaduses korraldaja ja alustab vabandusega, et hilineme pisut alustamisega, siis on esimesed 30 sekundit valesti kasutatud. Pigem ava seminari “uksed” 10 minutit varem jagatud viisaka esimese slaidiga ja veel parem, kui avaslaidil on counter, mis näitab, kui kaua alguseni on veel aega. Ja siis ka alusta õigel ajal! Hilinemiseks pole mingeid muid vabandusi, kui ainult organiseerimatus.
2. Kaamera asetus
Kui kasutusel on arvuti või eraldiseisev veebikaamera, siis tõsta arvutit või langeta tooli. Vastasel juhul on võimendatud proportsiooniga sinu kõht ja pea paistab väiksem. Tõenäoliselt kõht lisatähelepanu ei vaja. 🙂 Kas saaksid võimalusel seista kaamera ees? See aitaks ka kaasa, et hääl on parem ja žestid tulevad loomulikumalt. Mõtle ka, mida kaamera näitab? Olenevalt eesmärgist ja ürituse iseloomust Sinu magamistoa tapeet või muu taust kas lisab või vähendab professionaalsust. Muidugi oma meeskonna koosoleku puhul on olukord teine. Kui esitlust on täpselt ajastada keeruline, siis võid pauside jaoks avada uue faili, mida ekraanina jagada.
3. Veebiseminar ja slaidid
Kui kasutad samu slaide, mida saalikoolituste või -seminaride puhul, siis vaata üle, kas proportsioonid on veebis kuvamiseks paigas. Aeg on esitlus lihtsamaks ja märksõnalisemaks teha. Kui mõni joonis või tekst on nii väike, et seda on ka tavaolukorras raske lugeda, siis on läbi veebi arvutis, tahvlis või telefonis jälgijal seda veelgi keerulisem lugeda.
4. Säilita esinemise energia!
Olenevalt veebiseminari, koosoleku või koolituse pikkusest võib pärast esimese 5 minuti adrenaliini möödumist hoog raugeda. Kindlasti lõhub esinemise intensiivsust see, kui loed teksti lihtsalt maha. Mõtle, mis väärtust sa lood? Kas Sinu külaline ei võiks seda teksti ise kuskilt lugeda ja võibolla ka veenvama modulatsiooniga? Kasuta pigem märksõnu ja arutle. Teksti pidev mahalugemine lõhub ka silmsidet.
5. Kas ja kuidas auditooriumi kaasata?
Mõtle enne üritust läbi, mil moel auditooriumi kaasad ja millised on tehnilised lahendused. Kui tegemist on 300 osalejaga veebiseminariga ja hakkad ühele chatile vastama kõigi ees, siis võib see tekitada teistes arusaamatust. Küsimused/vastused võivad olla kasulikud, aga ainult juhul, kui küsimus ja vastus on vaatajale kasulik. Ka vaatajad on uues olukorras, kui nende osalemine pole oodatud, siis on hea, et nad teavad enne üritust, mis on nende roll. Vaatajal on vähem pinget, kui ta tajub, et tema privaatsus pole veebiseminaril “ohus”.
6. Kui müüd, siis müü!
Tasuta veebiseminar tehakse sageli eesmärgiga müüa oma toodet või teenust sarnaselt sisuturunduse artiklitele. Muidugi näidates oma pädevust. Kui teed “reklaamipausi”, siis tee seda julgelt. Kui pärast enda esinemist üle vaatad ja näed, et pärast mõlemat “reklaamipausi” teema sassi läheb ja järg kaob, siis valmista ja harjuta neid hetki paremini. Kuna oled ekspert ja seda oma veenva esinemisega ja sisuga tõestad, siis ära karda julgelt ja läbimõeldult enda teenust esitleda. Kes maksab, selle muusika. Kui maksad ise ja klient on nõus Sinu muusikat kuulama, siis mängi seda, kui klient maksab, siis mängi seda muusikat, mille eest ta maksis!
Kuigi hetkel on suur osa kliendisuhtlusest ja koolitustest kolinud veebi, siis kui asi käppa saab, on kasu ka edaspidiseks, kriisijärgseks ajaks. Kui potentsiaalne klient soovib, siis veebikohtumise või demoga võib alustada kasvõi 15 min. pärast olles ise riigi (või maakera) teises otsas. Need oskused jäävad ka edaspidiseks nii esitajale kui vaatajale.
.
.
Avaldatud: Äripäev, Personaliuudised.ee, Sekretär.ee
Loe Trendline teenusest: TESTOSTUD