Ettevõtete, meeskondade, perede või mis iganes muude struktuuride juhtimine määrab suuresti kursi, kuhu kogu meeskond välja jõuab. Ehk see kelle käes on rool määrab suuna.
Juhtimine peaks arvestama juhitavatega
Juht teenindab reisijaid, kuid reisijad ei määra sõidusuunda. Kindlasti ei rahusta reisijaid see, kui bussijuht neid paanikas läbimõtlematult ja süsteemitult eri maakondade vahel ringi loksutab – paanika võimendub. Lihtsalt olukorra ignoreerimine või pea liiva alla panemine ei ole arukas ja oleks ka “reisijatele” kahjulik.
Mida võiks teha näiteks üks ettevõtte juht, kui olude sunnil on kliente vähem või hetkel puuduvad sootuks? Ja kui otsus on töötajaid hoida ja mitte alustada pärast kriisi möödumist nullist. Esimene küsimus on – kas soovin pärast kriisi jätkata tugevamana? Või kas soovin üldse jätkata?
Kui ettevõte on täna jätkuvalt avatud ja kliendid on oodatud, siis vastavaid tegutsemisjuhendeid rakendades peaks neid ju ka rahulikult teenindama. Ja kui klientide maht on langenud 40, 60 või 80 %, siis küsimus on, mida saavad need 60, 40 või 20 %, kes on otsustanud distantsi hoides teenust jätkuvalt kasutada? Või jaekett või toidumarket kes mõistlikke ettevaatusabinõusid rakendades “tavalist elurütmi” (teatud mööndustega) jätkab.
Kui juhtimine on piiratud ja töötajate kokkusaamine on füüsiliselt ebamõistlik, siis on internet ja videokoosolekud väga praktilised lahendused “juhiistmelt” sõnumite viimiseks “reisijatele”. Kas ja mis sõnumeid sealt Teie ettevõtte puhul tuleb?
Juhtimine eesmärgiga julgustada, arendada, suunata ja oma meeskonda toetada!
Töötajad vajavad juhiistmel olijalt teavitusi ja juhiseid. Muidugi annab aktiivne juht töötajatele selged juhiseid, muutes või arendades teenuseid kohaldatud võimalustega. Kahtlemata tunneks ka klient (see 60, 40 või 20 % kes tuli) ennast sel juhul hästi ja oleks lahkudes tänulik ja rahul. Ja tuleks tagasi ka pärast tõsise kriisi möödumist.
Tekkinud vahelduva koormuse aega võiks kasutada oma sisemiste struktuuride korrastamiseks. Tänane juhtimine võiks sisaldada homse visiooni selgitamist! Suunates pilk homsesse (ja ülehomsesse?)! Arutada meeskonnaga, mida saame teha, et oleksime tugevamad, kompetentsemad, pädevamad klientidega suhtlema, et kaotatu tagasi teha. Olgu selleks siis Teamsis või Zoomis ajurünakud või koolitused. Võibolla oleks rahulikumal perioodil hea hetk fikseerida lõpuks põhjalikul tasemel ettevõtte “sõiduplaan” teenindusstandardid ja teha need kõigile korralikult selgeks. Igal juhul oleks see kõik töötajatele ja ka juhile endale värskendav ja sunniks kasutama teisi aju piirkondi.
Kokkuvõtteks:
1. Kas tead juhina kuhu Sinu buss (ettevõte või osakond) peaks välja jõudma?
2. Milline on sõidugraafik? Millal tahaksid sinna jõuda (muidugi teevad teeolud omad korrektuurid)? Millised on planeeritud vahepeatused?
3. Kas reisijad (töötajad) Sinu bussis teavad seda sama?
4. Kas nad on nõus Sinu (või ettevõtte) määratud sihiga? Või töötavad sellele vastu?
5. Kuidas hoiad sõidu ajal oma reisijate (meeskonna) meeleolu?
Juhid! Nüüd peaks olema inimeste juhtimine täies hoos! Nüüd on näha, kui tulekindlast materjalist on meeskondi ehitatud või milliseid tugevdustöid ette võetakse. Kas “reisijad” jäävad “juhi” külge või lõigatakse ära. Bussi juhtimine käib esiistmelt – ka kehvade teeolude puhul!
.
Avaldatud: Äripäev
Trendline 2 pv. treeningkoolitus JUHTIDELE: “Bussi juhitakse esiistmelt!”